Milan Getaway part III - Castello Sforzesco, L'Arco della Pace and Brera


MILAN GETAWAY PART III - CASTELLO SFORZESCO, L'ARCO DELLA PACE AND BRERA

De afgelopen weken ben ik erg druk met school (laatste jaar, oftewel: afstuderen!) en heb ik ook een heel aantal shoots achter de rug! Er ligt dus nog onwijs veel materiaal om te publiceren op mijn blog, waaronder nog genoeg posts over het prachtige milaan! Heb jij deel I en deel II van deze Milan Travel Series al gezien? Onze tweede dag in Milaan afgelopen augustus, brachten wij door bij het Castello Sforzesco en in de wijk Brera. Lees je mee wat ik hiervan vond?


The last weeks I have been quite busy with school (last year, which means: graduating!) and I have also some shoots in a short period of time. This means that I still have A LOT to publish on my blog, of which even more photos of Milan! Have you already seen part I and part II of my Milan Travel Series? We spend our second day in Milan at the Castello Sforceszo and in the neighborhood Brera. Will you read with me and found out how much I loved it? 


CASTELLO SFORZESCO
Het Castello Sforzesco ligt in hartje Milaan en is onder andere de residentie van Francesco Sforza geweest, de vierde hertog van Milaan. Het kasteel is gratis toegankelijk. Binnenin bevindt zich een museum (tickets voor €3) waar onder andere twee werken van Leonardo da Vinci en Michelangelo te vinden zijn. Bij ons waren beiden werken onder constructie, waardoor bij besloten niet het museum in te gaan. Zelf vond ik het kasteel niet heel bijzonder, maar dit komt wellicht omdat ik al andere pareltjes in Italië heb gezien! Het kasteel ligt echter niet afgelegen (vlakbij de dom en aan de rand van het Parco Sempione), dus loop er zeker even doorheen als je eens in Milaan bent!

The Castello Sforceszo can be found in the heart of Milan and has been, among others, the residence of Francesco Sforza, the fourth duke of Milan. The castle has free admission for everyone. Inside you can find a museum (tickets for €3) in which you can find two works of Leonardo da Vinci and Michelangelo. When we were there, both works were under construction so we decided not to go in. Personally I did not find this castle spectacular, but that's also possible because I have already seen some other pearls of Italy before. However, as I said the castle is not far from the city centre, so make sure you still get a glimpse of it when you are in Milan!





L'ARCO DELLA PACE
Aan de rand van het Parco Sempione bevindt zich deze triomfboog. Het is tevens één van de vijf oude stadspoorten van de stad. 

At the border of the Parco Sempione you can find this arch. It is one of the five old city gates of Milan.



BRERA
Brera is absoluut mijn favoriete wijk van Milaan. Zelf vond ik het te vergelijken met St. Germain des Près in Parijs: knus, huiselijk en bruisend in de avond. Brera is van oudsher de kunstenaarswijk. Helaas is de wijk duurder geworden door zijn populariteit, waardoor de kunstenaars naar andere gebieden zijn moeten vertrekken. Met Tom deed ik er een kleine streetstyle fotoshoot, die ik later nog eens zal publiceren op mijn blog! (zie je, nog meer dat ik moet publiceren!)

Brera is by far my favorite part of Milan. I like to compare it with St. Germain des Près in Paris: cosy, homely and bubbly in the evening. Brera is the traditional art district. Unfortunately, the district has become more expensive due to its popularity, so the artists have to go to other areas. I did a little streetstyle photoshoot with Tom, which I will publish later on my blog! (you see, there is always something left to publish!)





Wat vind je van deze delen van Milaan? Ik hoor graag van je in de reacties hier beneden!
What do you think of these parts of Milan? I would love to hear from you in the comments below!

No comments:

© Eline Rewinkel. Powered by Blogger.