Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

SAAL DIGITAL FOTOALBUM REVIEW


Toen ik enkele weken terug een oproep zag van Saal Digital Nederland naar fotografen die graag een album wilden testen, wist ik niet hoe snel ik moest reageren. Ik houd van foto's maken, omdat ik graag herinneringen vastleg. Wat is er nu beter dan die herinneringen niet alleen opslaan op je computer, maar ook nog eens afgedrukt te hebben? Ik heb al eens een paar keer eerder een album laten drukken, maar dit was de eerste keer bij Saal Digital. In deze post deel ik je graag mijn eerlijke mening! 

Sorry guys, only in English this time! This way I could explain it in depth in Dutch, without overdoing it on this post! 

DE DESIGN SOFTWARE
Wanneer je bij Saal Digital een foto album wilt ontwerpen, moet je eerst de daarvoor bestemde software downloaden. In het begin vond ik een lastig programma om door te krijgen, maar na wat gepruts had ik al snel door dat er 1001 mogelijkheden zijn in het ontwerpen van je fotoboek (en dat is precies wat het in het begin eventjes lastig maakt). Al snel kwam ik tot mijn eigen design. Hiervoor gebruikte ik de standaard lay-outs van Saal Digital (er is ook een optie om zelf de foto-indeling te bepalen), koos ik voor een platliggend boek en voor een glanzende finishing touch. In onderstaande foto's zie je enkele van de mogelijkheden in het programma. Zodra je het doorhebt, is het erg overzichtelijk zoals je kunt zien! Het kind kan de was doen, dus! :) 

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

HET BOEK
In drie dagen nadat ik mijn bestelling had geplaatst, belde de postbode al aan met mijn pakket. Benieuwd naar het resultaat maakte ik het open, en wauw, het was nog veel beter dan verwacht! 
Formaat: Allereerst is het formaat dat ik had gekozen perfect voor mij. Compact, maar toch van voldoende grootte om de foto's juist te zien. 
Kaft: De kaft is erg stevig en heeft een mooie glans. 
Papier: Zoals ik net al zei had ik gekozen voor de glanzende finish over de foto's en een platliggend boek. Dit laatste wil zeggen dat als het boek open ligt, het papier in het midden niet bolt. Ik was eerst bang dat het mij zou storen dat in meerdere van mijn lay-outs de foto in het midden de pagina's overlapte (toch besloot ik hiervoor te kiezen omdat ik wilde weten hoe Saal Digital dit deed). Juist omdat het papier plat ligt, voelt die foto overlap juist natuurlijk. Het papier is tevens erg stevig, waardoor het niet kan kreuken en/of er geen hoekjes in komen. 
Foto's: De foto's zijn van goede kwaliteit. De verkleining van de foto's in het album heeft de foto's gelukkig niet verminderd van kwaliteit. Verder viel mij op dat de kleuren van de foto's ook echt de daadwerkelijke kleuren zijn. De kleuren zijn niet doffer geworden, zoals je vaak ziet bij soortgelijke fotoproducten. 

Onderstaande foto's zijn genomen van mijn album. Je ziet goed de glans op het papier, de lay-outs die ik heb gebruikt en de gekleurde achtergrond die ik handmatig per pagina heb ingesteld. Ook bedankt aan pap en mam dat ik enkele familiefoto's in deze review mag laten zien! ;)

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review

Saal Digital Fotoalbum Review


Herinneringen in het leven zijn belangrijk om vast te leggen en om goed te bewaren. Ik raad iedereen aan om een fotoalbum te maken bij Saal Digital, vanwege de goede service en de erg goede kwaliteit. Meer weten van Saal Digital? Kijk dan snel op hun website, of volg hem op Instagram onder de hashtag #SaalDigitalNederland. 

Meer foto's zien van onze reis naar Madeira? Klik dan snel hier





Meningen zijn 100% eerlijk en niet beïnvloedt door de samenwerking. Bedankt Saal Digital!

No comments:

© Eline Rewinkel. Powered by Blogger.